about my art and other things in life

Monday, January 23, 2012

vanligtvis/ usually

...är jag i ateljén och jobbar för fullt
på måndag eftermiddagar.
Idag har jag dock sjuka barn hemma
så vi får se om jag kommer iväg.
Det är viktigt att ta hand om de små.

Några har undrat om jag gör allting
på min blogg...Svaret är ja!
Jag målar mest i akryl och olja, men 
experimenterar gärna med foton i mitt måleri.
Ibland skulpterar jag också och då gör jag det
helst i stengodslera eller papperslera
men ibland använder jag betong eller
papier maché.
Vad gäller papier maché så tar jag vad jag
hittar för stunden, men det händer att jag
rotar i dokumentförstöraren på jobbet och
då tittar alla lite snett på mig. Haha!
Här ser ni tant Brun, tant Grön och tant Gredelin,
tre karaktärer från Elsa Beskow´s berättelser.
De är gjorda i papper taget från
en låda som kom från Kina till min
kompis jobb.

...I am in my studio working as mad
on Monday afternoons. Today I have
two sick kids at home, though, so we´ll see if
I manage to get on my way. It is important
to take care of the little ones.

Some of you have wondered whether I do all
the things I show in my blog all by myself.
The answer is yes!
I paint mostly in acrylics and oils but I love
to experiment with photoes in my paintings.
At times I do sculpture and usually I do it in stone ware
or paper clay but sometimes I use material
as concrete or papier maché.
When it comes to papier maché, I take what I find
at the time but at times I just can´t
resist the waste in the document shredder at work
and people tend to look at me in a funny way. Haha!
Here you can see three of Elsa Beskow´s story
characters, tant Brun, tant Grön och tant Gredelin, made
in paper from a box that came from China to my
friend´s job.

//Kristiina



2 comments:

  1. Åh vilken underbar atalje du har!
    Ha en riktigt fin måndag!
    Kram/Lena

    ReplyDelete
  2. Åh vilken underbar blogg jag har hittat till :-)

    ReplyDelete