about my art and other things in life

Sunday, November 7, 2010

in the studio/i ateljén

Eng:

It has been pretty hectic lately since the exhibition is to start this coming Saturday. I always feel as if I have too little to show! Anyhow, I had a few fun moments in the studio playing around with the old 60s schoolpictures that I love so much. As featured, the studio was the background for the little objects.
The pink painting is one of my newest paintings which is a sauna at my grandmother´s place in Finland. In the old days the sauna was sitated near the cowbarn and I remember, when being a little girl, that this particular one smelled kind of funny when having the cows on the other side of the wall. Although this particular small detail, the washing ritual was so cleansing and the feeling afterwards almost sacral!

Sw:

Det har varit hektiskt den senaste tiden eftersom utställningen börjar nästa lördag. Det känns alltid som att jag har för lite att visa! Hur som helst, jag hade en stund över och lekte då med gamla 60-tals skolbilder som jag så älskar. Som bilderna visar här så utger ateljén som bakgrund för dessa små objekt.
Den rosa målningen är en av mina senaste som föreställer en bastu hos min farmor i Finland. Förr i tiden hade man bastun nära ladugården och jag kommer ihåg, från den tiden jag var en liten flicka, den underliga doften i just den här bastun med tanke på att korna var på andra sidan av väggen. Trots denna lilla detalj så var tvättritualen så underbart renande och känslan efteråt nästan sakral!


Take care!
//Kristiina











1 comment:

  1. Tack, det samma - lycka till :)
    Vi får hoppas att det är en bra vernissagedag.

    ReplyDelete